جمعه 7 اردیبهشت 1403   03:35:33
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691355
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29469190 تعداد بازديد زيرپورتال: 1133104 اين زيرپورتال امروز: 181 سایت در امروز: 10043 اين صفحه امروز: 46
اخبار و اطلاعیه ها
1395/11/2 شنبه

بازرسی و آزمون نازل های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) توسط اداره کل استاندارد همدان



  بازرسی و آزمون نازل های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) توسط اداره کل استاندارد همدان به منظور اطمینان از صحت عملکرد نازل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده با همکاری صدا و سیمای مرکز استان تهیه و پخش شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، رئیس اداره اجرای استاندارد همدان در مصاحبه با خبرنگار صداو سیما با بیان اینکه، کلیه اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری است، اظهار کرد: نازل های موجود در جایگاه های سوخت این استان به لحاظ صحت عملکرد از طریق دفاتر اندازه شناسی قانونی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مورد بررسی فنی و آزمون قرارمی گیرند.
امیر مسعود مجیدی با بیان اینکه صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) به صورت دوره ای توسط کارشناسان دفاتر اندازه شناسی قانونی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: آزمایش و یا کالیبره کردن دوره ای مربوطه به اوزان و مقیاسها بر اساس روش های مندرج در استانداردهای ملی مربوطه انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه بازرسان باید دارای کارت بازرسی و یا معرفی نامه از سازمان استاندارد باشند و هنگام بازرسی آن را ارائه دهند، گفت: جایگاه داران در موقع مراجعه بازرسان برای انجام عملیات بازرسی و آزمایش های اولیه یا دوره ای، باید هر گونه همکاری لازم را با آنها به عمل آورند در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
وی بیان داشت: در این بازرسی‌ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره‌ای که قابل مشاهده برای تمام استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است بر روی نازل نصب می شود.
رئیس اداره اجرای استاندارد همدان افزود: چنانچه مقدار تحویلی یک نازل به مقدار قابل توجهی با استاندارد اختلاف داشته باشد، در حضور نماینده استاندارد توسط نماینده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت استان پلمپ شده و پس از تنظیم، مجدداً نازل عرضه سوخت مایع مورد آزمون و بازرسی قرار می‌گیرد و در صورت برطرف شدن مشکل فک پلمپ می‌شود.
  



عكس هاي مرتبط :