آموزش و ترویج

بيشتر

سه‌شنبه1402/11/3

12:21:0

145

دوره آموزشی پیش بسته بندی در اداره کل استاندارد استان سمنان برگزار شد

در روز سه شنبه سوم بهمن 1402 دوره آموزشی «آشنایی با الزامات پیش‌بسته‌بندی» با هدف آشنایی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان با استاندارد ملی ایران به شماره 16381:1392 با عنوان «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و استاندارد ملی ایران شماره 21795:1395 با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش‌بسته‌بندی‌ها» و همچنین دستورالعمل شماره 261/112/د با عنوان «کنترل و نظارت بر کمیت فرآورده در (پیش) بسته‌بندی‌ها» به صورت مجازی توسط اداره کل استاندارد استان سمنان برگزار شد.
خدام عباسی، رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های این اداره کل و مدرس دوره آموزشی مذکور با بیان این مطلب گفت: طبق قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد»، اندازه‌شناسی یکی از چهار محور اصلی فعالیت سازمان ملی استاندارد ایران در کشور بوده و اندازه‌شناسی قانونی که وظیفه کنترل وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی را برعهده دارد، یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.
لذا پیرو اجباری شدن استانداردهای مذکور و لزوم کنترل و پایش محصولات بسته‌بندی شده و همچنین تاکید ریاست محترم جمهور در این زمینه، آموزش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار گرفت و دوره آموزشی فوق برگزار گردید.

وی با بیان اینکه پایش و نظارت کمیت فرآورده‌های پیش‌بسته‌بندی همزمان با کل کشور در استان سمنان و بر اساس ابلاغ دستورالعمل‌های شورای عالی استاندارد انجام می‌شود، افزود: حفظ بازارهای رقابتی داخلی و خارجی، ملزوماتی دارد که یکی از آنها، رقابت متوازن کمی در محصولات است. لذا انتظار می‌رود با برگزاری این دوره آموزشی و با افزایش سطح معلومات مدیران کنترل کیفیت و آگاهی ایشان نسبت به موضوع، شاهد بهبود روز افزون انطباق کمیت محصولات واحدهای تولیدی با استانداردهای مورد نظر باشیم. 
خدام عباسی افزود: در دوره آموزشی فوق، از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی درخواست شد ضمن مطالعه استانداردهای مذکور، با عنایت به مهلت زمانی اعلام شده در روزنامه‌های رسمی، نسبت به اصلاح نشانه‌گذاری محصولات بسته‌بندی شده و همچنین حذف رواداری از آن‌ها اقدام لازم را معمول دارند.