جمعه 7 اردیبهشت 1403   12:25:58
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691525
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29494925 تعداد بازديد زيرپورتال: 1133367 اين زيرپورتال امروز: 421 سایت در امروز: 35778 اين صفحه امروز: 216
اخبار و اطلاعیه ها
1398/10/26 پنجشنبه

بررسی راهکارها برای پیش برد آزمون ادواری وسایل سنجش سبک در استان لرستان



مدیرکل استاندارد استان لرستان در جهت بررسی راهکارهای پیش برد آزمون دوره ای کلیه وسایل سنجش سبک با رئیس اتاق اصناف مرکز استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد لرستان، مرضیه قنبریان در این دیدار با اشاره به تکالیف ذاتی و قانونی سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: به منظور نظارت و کالیبره وسایل سنجش، ترازو‌ها و باسکول‌های مراکز عرضه و توزیع، سالی یک بار مورد آزمون و بررسی کارشناسان استاندارد قرار می گیرد که هدف از انجام آن، بررسی میزان فروشی وسایل سنجش است.

وی افزود: در حال حاضر یک آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده در زمین آزمون دوره ای وسایل سنجش، در استان مشغول به فعالیت می باشد.

مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: با توجه به بند 8 ماده 6 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، ترویج سامانه بین المللی یکا‌ها (SI) به عنوان سامانه رسمی اندازه شناسی قانونی در کشور و برسنجی (کالیبراسیون) وسایل سنجش، از ماموریت ها و وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد.

وی در ادامه خواستار هماهنگی در انجام آزمون دوره ای ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی شد و تاکید کرد اصناف مربوطه نسبت به اتخاذ تمهیداتی برای بررسی صحت عملکرد ترازوها و رفع عدم انطباق های احتمالی اقدام نمايند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان نیز بیان کرد: میزان فروشی ترازوها و جلوگیری از کم فروشی در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان است و همواره مورد تاکید می باشد.  

منوچهر اسبکوه گفت: از طریق اطلاع رسانی و تعامل با اتحادیه ها، مشکلات اجرای کنترل وسایل توزین در سطح شهرستان خرم آباد، قابل رفع می باشد. 

گفتنی است در این دیدار، معاون ارزیابی انطباق و رییس اداره اندازه شناسی نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.




عكس هاي مرتبط :