شنبه 8 اردیبهشت 1403   08:25:28
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691859
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29550721 تعداد بازديد زيرپورتال: 1134009 اين زيرپورتال امروز: 274 سایت در امروز: 22953 اين صفحه امروز: 70
اخبار و اطلاعیه ها
1397/9/18 یکشنبه

بازرسی و آزمون صحت کار 907 باسکول وسایل نقلیه در همدان



محمد مددی گفت: تمام اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش، مشمول استاندارد اجباری مورد استفاده در داد و ستد عمومی با توجه به نوع وسیله سنجش باید در فواصل زمانی معین به صورت دوره ای بر اساس روش های مندرج در استانداردهای ملی مربوطه مورد آزمایش و یا کالیبره کردن قرار گیرند.

وی گفت: این اقدام توسط دفاتر قانونی اوزان و مقیاس تایید صلاحیت شده از طرف سازمان ملی استاندارد ایران انجام و صحت عملکرد آنها تایید و صورتجلسه می شود.

مددی در زمینه آزمون باسکول های ثابت همکف، گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندان به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل سنجش و جلوگیری از کم فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آنها، این وسایل کنترل و آزمون می شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: از سوی کارشناسان این اداره کل و با همکاری دفاتر قانونی اوزان و مقیاس تایید صلاحیت شده استاندارد، صحت کار این نوع باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای، در مقاطع یک ساله مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تایید صحت عملکرد ۳۰۷ باسکول در همدان از ابتدای سالجاری تاکنون، بیان داشت: پس از انجام آزمون‌های لازم، صحت کار این باسکول‌ها تایید و برای آنها صورتجلسه تنظیم و در محل باسکول‌ها به منظور رویت رانندگان نصب شد.