شنبه 8 اردیبهشت 1403   08:19:44
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691858
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29550250 تعداد بازديد زيرپورتال: 1134008 اين زيرپورتال امروز: 273 سایت در امروز: 22482 اين صفحه امروز: 69
اخبار و اطلاعیه ها
1395/5/3 یکشنبه

استانداردهای زنر



دفتر بین الملل اوزان و مقیاس ها برنامه مقایسه متقابل کالیبراسیون های استانداردهای ولتاژ دیود زنر را به آن دسته از مراکز اندازه شناسی که فاقد استانداردهای اولیه ولتاژ جوزفسون هستند پیشنهاد می کند .این مقایسات با استفاده از استانداردهای ثانویه ولتاژ دیود زنر دفتر بین المللی اوزان و مقیاس ها که در مقیاس های یک ولت و ده ولت و با مشارکت BIPM و مراکز اندازه شناسی کالیبره می شوند، انجام می گیرد. تغییر دما در بطن استاندارد، دیود زنر و تقسیم ولتاژ مقاومت مرتبط ، تغییر خروجی ولتاژ استاندارد را تا سطح نسبی از چندین بخش از یک میلیاردکاهش می دهد. از آنجایی که دمای زنرها در BIPM و NMI ممکن است تغییر کند، لازم است ولتاژها تا سطح درجه حرارت معمول مرجع  تغییر و تصحیح شوند.
ضرایب دمای زنرهای BIPM برای آخرین بار چهارده سال پیش اندازه گیری شدند. به منظور تضمین کوچکترین عدم قطعیت های احتمالی مقایسات متقابل زنر BIPM ، ضرایب دما مجددا در دمای 18 درجه تا 28 درجه سلسیوس اندازه گیری شد. دمای درونی استاندارد زنر توسط مقاومت گرمایی نشان داده می شود، پارامترهای درونی که احتمالا در طول زمان تغییر، شناخته شده اند.
تجزیه و تحلیل کامل اطلاعات برای تصویب نتایج موقت هنوز در حال انجام است. برای حدودا نیمی از زنرها، ضرایب دما در سال 2016 با ضرایب به دست آمده در سال 2002 مورد تایید می باشند. ضرایب دیگر از طریق مقدار قابل توجهی از تغییرات مشاهده شده که بین خروجی هایV  10 و V 1.018 و به حالت مقاوم وجود دارند تغییر پذیر هستند.
علاوه بر این، میزان پایداری مقاومت گرمایی تا درجه حرارت مرجع 23 درجه سلسیوس قابل تغییر است. اما این موضوع تاثیری بر نتایج مقایسه ندارد. به نظر می رسد هیچ همبستگی بین تغییرات دمای مرجع و تغییر در ضریب دما وجود نداشته باشد.
 
منبع: BIPM
ترجمه : رحیم رضوانپور، کارشناس مرکز اندازه شناسی