یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   14:02:09
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691942
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29666678 تعداد بازديد زيرپورتال: 1134477 اين زيرپورتال امروز: 293 سایت در امروز: 52405 اين صفحه امروز: 29
اخبار و اطلاعیه ها
1401/8/7 شنبه

پنجاه و هفتمین نشست کمیته بین المللی اندازه شناسی قانونی با تصویب قطعنامه خاتمه یافت



دکتر حسن خانه زر، رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها در پنجاه و هفتمین نشست (کمیته بین المللی اندازه شناسی قانونی) CIML  که از 26تا 28مهر امسال صورت مجازی برگزار شد شرکت کرد.
در این نشست که به تصویب 52 قطعنامه توسط اعضا منتج شد؛ طرح پیشنهادی ایران با نام "Chemical oxygen demand (COD) analysers (photoelectrochemical oxygen demand) "  بررسی و با نظر اعضا، رای‌گیری در خصوص آن به ماه دیگر موکول شد.
در روز نخست این نشست پس از معرفی و خیرمقدم به دکتر خانه زر به عنوان رییس جدید مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها توسط رییس و اعضای CIML و در ادامه با تصویب  دستور جلسه ، دکتر شوارتز، رییس CIML گزارشی از فعالیت های این کمیته ارائه کرد و نامزدهای ریاست بعدی این کمیته برای سالهای 2029-2023   معرفی شدند. سپس رییس BIML  (دفتر بین المللی اندازه شناسی قانونی) نیز در مورد مسائل و فعالیت های BIML گزارشی ارایه کرد.
  در روز دوم نشست در خصوص انتشارات OIML و فعالیت های فنی شامل تصویب پروژه ها توسط  CIMLبرنامه های مربوط به آموزش الکترونیکی و آموزش آنلاین در دستور جلسه قرار گرفت و پس از آن در مورد سیستم صدور گواهینامه (OIML-CS) بحث و تبادل نظر شد.
در ادامه از آن گروه مشاوره (CEEMS AG)(کشورهای نوظهور در زمینه اندازه شناسی) گزارشی از فعالیت های خود ارائه دادند. همچنین گروه کاری دیجیتالی سازی OIML (OIML DTG) کاندیداها برای رئیس و معاون این گروه معرفی کردند و گزارشی از فعالیت های خود ارائه دادند.
 در روز پایانی این نشست نیز با تاکید بر همکاری های بین المللی، جوایز  OIMLشامل مدال OIM،  تقدیر نامه های OIML و جایزه OIML CEEMS به افراد منتخب از کشورهای مختلف اعطاء شد.



عكس هاي مرتبط :