یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   14:07:56
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691943
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29667106 تعداد بازديد زيرپورتال: 1134479 اين زيرپورتال امروز: 295 سایت در امروز: 52833 اين صفحه امروز: 30
اخبار و اطلاعیه ها
1401/7/24 یکشنبه

توجه به استانداردهای بومی اساس نظام استاندارد کارآمد است



معاون ارزیابی کیفیت پرهیز از استانداردهای ترجمه‌ای و توجه به استانداردهای بومی را از نخستین سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران در دولت سیزدهم است.
دکتر احسان ساده در همایش روز استاندارد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با اشاره به شکل گیری دیپلماسی کیفیت و استاندارد در رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این ایده برای نخستین بار از سوی جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر کشورهای عضو سازمان جهانی استاندارد (ایزو) مطرح شد که یکی از سیاست‌های جدید این سازمان در دوره تحولی است.
معاون ارزیابی کیفیت، در همین زمینه افزود: این مفهوم به معنای به‌کارگیری هنر و فنون دیپلماسی درخصوص الزامات استاندارد کالاها و خدمات است که رایزنی هوشمند با کشورهای طرف تجاری ایران برای محصولات و شیوه‌های ارزیابی کالاها را می‌طلبد و تسهیل‌کننده صادرات خواهد بود.
دکتر ساده، در ادامه بر لزوم توجه به استانداردهای بومی تاکید کرد و آن را اساس یک نظام استاندارد کارآمد برشمرد و ادامه‌داد: این مهم و پرهیز از استانداردهای ترجمه‌ای، از نخستین سیاست‌های این سازمان در دولت سیزدهم است.
معاون ارزیابی کیفیت، یکی دیگر از سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران را ورود به حوزه خدمات برشمرد و اظهارداشت: در زمانه حاضر خدمات بخش اعظم تولید ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد اما در سال‌های گذشته مغفول مانده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه اخیر این سازمان برای نخستین بار در ۱۰۰ سال سابقه خود به حوزه استانداردسازی و ارزیابی انطباق خدمات ورود کرده است.
دکتر ساده همچنین از استانداردسازی کالاها و خدمات دانش‌بنیان و نوظهور و تدوین بسته ویژه‌ای برای این مهم خبر داد.
هفته استاندارد از امروز ۲۴ مهر آغاز و تا ۳۰ مهر ادامه دارد.