سه‌شنبه1403/2/4

17:41:2

32

در سال 1402 بیش از 3800 وسیله توزین در آزمون دوره ای وسایل سنجش در استان سمنان مورد آزمون قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:
روح الله خدام عباسی، رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان عنوان کرد: «آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در استان سمنان که در شش ماهه دوم هر سال برنامه‌ریزی و برگزار می‌گردد، در سال 1402 نیز در سطح استان برگزار شد. در اجرای این امر تعداد 3892 فقره وسیله سنجش و توزین مورد استفاده توسط واحدهای صنفی استان مورد آزمون قرار گرفت و این اداره کل موفق به پوشش 111 درصدی برنامه مصوب خود در سال 1402 گردید».
خدام عباسی افزود: «آزمون دوره‌ای تمامی وسایل سنجش اعم از ترازوها و باسکول‌ها از جمله وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است. بر این اساس این اداره کل به منظور انجام وظایف و مسئولیت‌های خود، در سال 1401 اقدام به تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار در این زمینه نمود تا بتواند نظارت بهتری بر وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی استان داشته باشد. در سال 1402 این اداره کل با استفاده از آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، این آزمون‌ها را در راستای اجرای ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، که بیان می‌کند تمامی ترازوها، وزنه‌ها و سایر وسایل سنجشی که در داد و ستد عمومی به کار می‌رود می‌بایست حداقل سالی یکبار مورد بررسی و آزمون قرار گیرد، اجرا نمود.
در اجرای این آزمون‌ها، در صورت تایید صحت عملکرد وسیله توزین، ضمن صدور صورتجلسه تایید صحت عملکرد آن وسیله، بر روی وسیله مورد نظر، برچسب تایید نیز الصاق می‌گردد تا شهروندان محترم از صحت عملکرد ترازوی واحد صنفی، مطلع و مطمئن گردند».
وی افزود: «بر این اساس در صورتی که ترازویی دارای خطایی بیش از حد مجاز استاندارد باشد، باید توسط صاحب وسیله، تعمیر و اصلاح شده تا مجددا مورد آزمون قرار گیرد».
خدام عباسی در پایان از مردم شریف و قانون‌مدار استان علی‌الخصوص مسئولین واحدهای صنفی بابت همراهی و همکاری در اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران سپاسگزاری نمود.