جمعه 10 فروردین 1403   04:23:39
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688303
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27872007 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122732 اين زيرپورتال امروز: 185 سایت در امروز: 9936 اين صفحه امروز: 47
اخبار و اطلاعیه ها
1400/6/8 دوشنبه

توضیح استاندارد استان تهران درباره کم‌فروشی کالاها



مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: سازمان استاندارد بطور معمول، وزن مندرج روی بسته‌بندی کالاها را وزن می‌کند و درصورت عدم انطباق و صحت اطلاعات روی کالا، مراتب پیگیری می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در گفت‌وگو با میزان، درباره علت کم‌فروشی کالا و اقلام خوراکی، گفت: بازار را رصد می‌کنیم و هرسال این کار را انجام می‌دهیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که رب گوجه‌فرنگی یک کیلو است بر اساس حرفی که قدیم بوده درحالی‌که روی کالا  ۸۸۰ گرم نوشته‌شده است
وی افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کننده بر اساس وزنی که بر روی کالا نوشته‌شده قیمت‌گذاری می‌کند؛ وظیفه سازمان استاندارد نیز این است که آنچه بر روی بسته‌بندی نوشته‌شده است را کنترل کرده تا مشخص شود درست است یا خیر واگر اطلاعات روی کالا درست نباشد حتماً از طریق رسانه‌ها این مورد را اعلام می‌کنیم.
 طاهری بیان کرد: امسال نیز این طرح اجراشده است؛ همچنین نمونه‌ها برداشته‌شده و آزمون می‌شوند و در نتیجه بازرسی و آزمون‌ها، اگر موردی را مشاهده کردیم که عدم انطباق دارد، به معاونت مربوطه در سازمان، اعلام می‌کنیم تا برخورد با تولیدکننده صورت گیرد.
این مقام مسؤول در ادامه گفت: این برخورد برای کالاهایی صورت می‌گیرد که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و وظیفه ما نیز کنترل آنهاست.