جمعه 7 اردیبهشت 1403   01:16:57
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691333
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29462466 تعداد بازديد زيرپورتال: 1133042 اين زيرپورتال امروز: 147 سایت در امروز: 3319 اين صفحه امروز: 24
اخبار و اطلاعیه ها
1400/6/7 یکشنبه

تایید صحت عملکرد ترازو‌ها و باسکول‌های میدان میوه و تره بار اهواز



به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان ،رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: صحت عملکرد ترازو‌ها و باسکول‌های موجود در میدان میوه  وتره بار اهواز تایید شدند.
احمدزاده افزود: اداره کل استاندارد در رابطه با اهداف سازمانی خود و خط مشی‌های ترسیم شده و همچنین حمایت از مصرف کنندگان، علیرغم محدودیت‌های به وجود آمده در اثر ویروس منحوس کرونا اقدام به اجرای بازرسی مشترک با سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در زمینه بررسی صحت عملکرد ترازو‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی کرد.
وی بیان کرد: در این بازرسی مشترک که به صورت سرزده انجام شد، ۲ گروه از کارشناسان اداره اندازه شناسی اداره کل به همراه کارشناسان سازمان صمت از باسکول‌ها و ترازو‌های مورد استفاده عموم در ۳۵ غرفه میدان میوه و تربار اهواز مورد بازرسی و آزمون قرار دادند.
احمدزاده اظهار داشت: خوشبختانه در این آزمون ها، مورد مردودی که نشان دهنده کم فروشی باشد مشاهده نشد و صحت عملکرد همه آن‌ها مورد تائید استاندارد قرار گرفت.
رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: بر اساس قانون، ترازو‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی مشمول استاندارد اجباری می‌شوند و شرکت‌های نماینده اداره کل به واحد‌های صنفی که در داد و ستد خود از ترازو استفاده می‌کنند در سطح استان مراجعه کرده و در صورت تائید صحت عملکرد وسایل توزین آن‌ها برای اطمینان و اطلاع مشتریان از صحت عملکرد ترازو برچسب استاندارد بر روی ترازو الصاق می‌نمایند.
این مقام مسئول ادامه داد: در صورتیکه وسایل توزین عملکرد صحیح نداشته باشند، توسط بازرسان این اداره پلمب می‌شوند و پس از تعمیر و بررسی مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست در صورت هرگونه مشاهده کم فروشی ناشی از عملکرد ترازو، مراتب را به اداره کل استاندارد خوزستان به شماره سامانه ۱۵۱۷ گزارش دهند تا در اسرع وقت اقدام قانونی با واحد صنفی متخلف صورت گیرد