جمعه 10 فروردین 1403   17:14:53
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688445
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27899856 تعداد بازديد زيرپورتال: 1123038 اين زيرپورتال امروز: 471 سایت در امروز: 37785 اين صفحه امروز: 189
اخبار و اطلاعیه ها
1400/5/24 یکشنبه

ممانعت از کم فروشی مصداق عملی امر به معروف و نهی از منکر است



سرپرست استاندارد استان مرکزی گفت: آزمون دوره‌ای سالانه وسایل توزین سبک و سنگین مشمول استاندارد اجباری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی ، مجید آوری فرد ، سرپرست ،  اعلام کرد در طی سال جاری، تعداد هشتصد و نود و شش وسیله توزین سبک، در استان مورد آزمون صحت عملکرد، قرار گرفت.
آوری فرد با بیان اینکه آزمون وسایل سنجش سبک با هدف اطمینان از صحتعملکرد این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین انجام می‌شود اظهار داشت : گستره وظایف سازمان ملی استاندارد بسیار وسیع است و در حوزه وظایف تعریف شده این سازمان صیانت از سلامت، ایمنی شهروندان و ممانعت از کم‌فروشی گنجانده شده است که این موضوع خود مصداق عملی امر به معروف و نهی از منکر است .
وی همچنین گفت : وسایل توزین و سنجشی که نتایج آزمون آن‌ها مردود گزارش شود باید در مدت زمان تعیین شده از سوی تعمیرکار مجاز، تعمیر، رفع عیب شود و پس از آزمون مجدد و قبولی به چرخه داد و ستد بازگردند.
سرپرست استاندارد استان مرکزی یادآور شد: با ترویج و گسترش فرهنگ استاندارد در بین آحاد مردم، استانداردها چه در حوزه سلامت و ایمنی و چه در حوزه خدمات عمومی از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل خواهد شد و هر صاحب صنعت و شهروند برای دستیابی به یک زندگی استاندارد به مصرف کالاها و خدمات استاندارد روی خواهد آورد.
آوری فرد در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید، به‌منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق‌ شده بر روی ترازوها توجه کرده و از خرید از مراکزی که ترازوهای آن فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند