چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   00:00:57
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 690942
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29314930 تعداد بازديد زيرپورتال: 1131978 اين زيرپورتال امروز: 274 سایت در امروز: 34 اين صفحه امروز: 1
اخبار و اطلاعیه ها
1400/4/9 چهارشنبه

ارزیابی صحت ۱۲۰۰ ترازوی واحدهای صنفی استان همدان



مدیرکل استاندارد استان همدان از ارزیابی صحت یک هزار و ۲۰۰ ترازوی واحدهای صنفی استان همدان خبر داد.
محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بحث های استاندارد سازی در شرایط عمومی و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بیان کرد: تجربه کشورهای موفق و توسعه یافته نشان می دهد از ظرفیت مباحث استانداردسازی و متغیرهایی که باعث توسعه نظام استاندارد سازی در جامعه می شود، کمال استفاده را می برند.
وی افزود: یکی از مباحث جدی و مولفه هایی که در توسعه این کشورها مدنظر قرار گرفته استاندارد و اجرای استانداردسازی در همه حوزه ها است.
مدیرکل استاندارد استان همدان با تصریح بر اینکه استاندارد و استاندارد سازی باید به عنوان یک مطالبه ملی در هر جامعه ای مطرح باشد، گفت: این امر می تواند توفیقات خوبی را برای جامعه به ارمغان آورد که خوشبختانه یکی از قوانین کشورمان توجه به این حوزه است.
وی با بیان اینکه در این بین نقش افکار عمومی و نظارت های عمومی بر مقوله استاندارد اهمیت ویژه ای دارد، اظهار کرد: این روند در پیشبرد و رشد سیاست ها اثرگذار و اثربخش است.
مددی با تاکید بر این که بر این اساس، سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فراقوه ای در جهت سیاست گذاری در مسیر استانداردسازی گام بر می دارد، اظهار کرد: این سازمان یک سازمان نظارتی و فراقوه ای است.
وی به پیام سال جاری و تاکیدات آن بر مقوله تولید اشاره کرد و گفت: بیش از یک دهه است که راهبردها و پیام هایی که از سوی رهبری اعلام می شود، مرتبط با تولید و اشتغال و مباحث توسعه و استانداردسازی است بدین سان باید ما به عنوان کارگزاران این حوزه به بحث توسعه نظام استانداردسازی و اثربخشی های آن در حوزه های مختلف توجه کرده و دست به دست هم داده تا بتوانیم اقدامات موثر و اثربخشی را داشته باشیم.
مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد: در ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی به هیچ دستگاه اجرایی و تکالیفش به صورت مستقیمی اشاره نشده به استثنای استانداردسازی چنان که در بندای مختلف ۲۵ تا ۲۶ آیتم عملکردی هر ساله به ما ابلاغ می شود تا آن ها را به انجام برسانیم.
در زمینه استانداردسازی تجهیزات در زمین های بازی مشکلاتی داریم
مددی در ادامه صحبت های خود، در خصوص وضعیت استانداردسازی زمین های بازی و شهربازی های استان همدان نیز عنوان کرد: محور توسعه استان همدان، بحث گردشگری است و یک استان گردشگر پذیر هستیم بدین سان توجه به استانداردهای تجهیزات شهربازی و زمین های بازی باید همواره مدنظر قرارگیرد که در این زمینه اقداماتی در جهت استانداردسازی در پیش گرفته شده به نوعی که بالغ بر ۳۰۰ تجهیز در سامانه تجهیزات تفریحی سازمان ثبت و دارای گواهی نامه ایمنی هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: البته این حوزه بررسی تحت تاثیر محدودیت ها و شرایط کرونایی قرار گرفته اما کار پیمانکاران و متولیان هم اکنون دنبال می شود و پیگیر استانداردسازی تجهیزات بازی هستند.
مددی با تصریح بر اینکه در زمینه استانداردسازی تجهیزات بازی وضعیت مناسبی داریم اما در زمینه استانداردسازی تجهیزات در زمین های بازی مشکلاتی داریم، عنوان کرد: اگرچه این مشکلات نسبت به سایر استان های کشور کمتر است اما نیاز است که بیشتر به این حوزه توجه شود.
وی در این راستا از اخذ گواهی نامه ایمنی همزمان ۱۵ زمین بازی در استان همدان در سال های گذشته استان همدان نیز نام برد.
مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه صحبت های خود به استانداردسازی ترازوهای سبک و سنگین و نازل های پمپ بنزین های سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: عملیات کالیبراسیون به عنوان یکی از ماموریت های نظارتی مطرح است که در این زمینه، فرآیند سنجش و آزمون دستگاه های توزین سبک و سنگین به انجام رسیده به نوعی که در سه ماهه نخست سال جاری ۱۳۹ باسکول مورد آزمون و کالیبراسیون قرار گرفته است.
مددی در این زمینه عنوان کرد: در آزمون دستگاه های توزین سبک نیز در این موعد زمان، در حدود یک هزار و ۲۰۰ ترازو در واحدهای صنفی مورد آزمون، ارزیابی و برسنجی قرار گرفته اند.
وی در خصوص عملیات کالیبراسیون جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت استان همدان همدان نیز از بررسی ۷۵۳ جایگاه سوخت مایع در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در حوزه سی. ان. جی ها نیز اقدامات با همکاری شرکت های ذی صلاح در پیش گرفته شده است.