پنجشنبه 9 فروردین 1403   12:19:25
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688002
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27831561 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122206 اين زيرپورتال امروز: 229 سایت در امروز: 25537 اين صفحه امروز: 18
1395/12/24 سه‌شنبه

استاندارد از حق الناس صیانت می کند / 220 هزار وسایل توزین سبک آزمون شد



خسرو معدنی پور، رییس مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران گفت : این سازمان براساس وظایف قانونی خویش با نظارت بر وسایل توزین سبک ، باسکول های سنگین جاده ای و نازل های سوخت مایع از حق الناس صیانت می کند.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران، رییس مرکز اندازه شناسی گفت : در طول سال 95 بیش از 14 هزار باسکول جاده ای آزمون شد که حدود 18 درصد از این باسکول ها از لحاظ تنظیم دارای مشکل بود که با مشخص شدن این نقایص و هشدارهای سازمان ملی استاندارد ایران برطرف شد و این باسکول ها به چرخه داد و ستد بازگشتند.
رییس مرکز اندازه شناسی با بیان اینکه بیش از 220 هزار آزمون وسایل توزین سبک انجام و برچسب آزمون بر آنها نصب شده است اظهار داشت: از این تعداد آزمون تنها حدود 5 درصد از تنظیم خارج بودند که پس از انجام اصلاحات و آزمون مجدد به شبکه خدمات دهی بازگشتند.
معدنی پور درباره نظارت سازمان ملی استاندارد ایران بر وسایل توزین در ایام نوروز گفت : نظارت های مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران در ایام نوروز بصورت فراگیر در 31 استان بطور مداوم انجام می شود.
وی گفت : کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در شهرهای زائرپذیر و مسافرپذیر در ایام نوروز از طریق گشت هایی که دارند نازل های سوخت را آزمون می کنند تا از صحت عملکرد آنها مطمئن شوند.
رییس مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد : در سال جاری کنترل نازل های سی ان جی در برنامه های اجرایی این مرکز بوده  و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.