جمعه 31 فروردین 1403   23:10:14
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 690351
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29040041 تعداد بازديد زيرپورتال: 1130304 اين زيرپورتال امروز: 264 سایت در امروز: 3581 اين صفحه امروز: 14
اخبار و اطلاعیه ها
1400/3/9 یکشنبه

پیام روز جهانی اندازه شناسی منتشر شد



روسای دفاتر بین المللی اوزان و مقیاس ها؛ و اندازه شناسی قانونی به مناسبت روز جهانی اندازه شناسی پیامی را به شرح زیر منتشر کردند : 
روز جهانی اندازه شناسی در سال 2021 میلادی در حالی برگزار می شود که جهان بر بهبود سریع و موثر تأثیرات ناشی از همه گیری کووید 19 متمرکز شده است.
در ابتدای سال 2020 میلادی سرعت و شدت تأثیر این ویروس بر مردم جهان ، دولت ها را وادار به واکنش سریع نمود. از همان ابتدا، نیاز به اندازه‌گیری های جدید با آغاز آزمایش های گسترده برای شناسایی ویروس و عملکرد تجهیزات محافظت شخصی، به وجود آمد. تولید واکسن‌ها به شناسایی درست و اندازه گیری پروتئین های پیچیده و مولکول های RNA بستگی دارد.
گستره عظیم این الزامات، اولویت های ملی را در سطح جهانی تغییر داده است. دولت ها برای مقابله با چالش محافظت از جمعیت خود در برابر تأثیر این ویروس، توانمندی های علمی موجود را دوباره مورد توجه قرار دادند. جامعه اندازه شناسی در سراسر جهان به این چالش های جدید ملی و جهانی ورود کرده و از تجربه خود  در علم اندازه گیری برای رفع نیازهای ملی از قبیل موارد زیر استفاده کرد:
     -        راه اندازی سیستم هایی برای آزمون ماسک‌های محافظت شخصی،
     -        مشارکت در طراحی و آزمایش سیستم‌های ونتیلاتور جدید در بیمارستان‌ها،
     -        شناسایی و شمارش مولکول های ویروس در نمونه‌های مورد آزمون و
     -        اندازه گیری اثر دوزهای واکسن.
این موارد به دلیل قابلیت های فنی برای پشتیبانی از بسیاری از اندازه گیری های مورد نیاز در محافظت و بهبود سلامت، امکان‌پذیر شده است و شامل موارد زیر می باشد:
     -        تدوین استانداردهای بین المللی برای انواع تجهیزات پزشکی با عملکرد اندازه گیری، از جمله دستگاه های فشار خون خودکار ، دستگاه های مربوط به چشم پزشکی و سرنگ های پزشکی،
     -        طراحی آزمایش های آزمایشگاهی بالینی برای اطمینان از انطباق اندازه گیری های انجام شده با دماسنج‌های پزشکی با مقیاس دمای شناخته شده بین المللی،
     -        اطمینان از اینکه بیماران طی مراحل تشخیصی، دوز صحیح اشعه ایکس را دریافت می کنند و
     -        فراهم کردن اصولی برای دوزهای درست درمانی اشعه در درمان سرطان.
ما امسال موضوع "اندازه گیری برای سلامتی" را برای روز جهانی اندازه شناسی انتخاب کردیم تا توجه همگان را به اهمیت اندازه گیری جهت  حمایت و حفاظت از سلامتی جلب نماییم. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که تجربه و توانایی های سرمایه گذاری شده در سازمان های اندازه شناسی در سراسر جهان در کوتاه مدت به رفع چالش های جدید سلامت ملی بپردازد.
برای شما یک روز جهانی اندازه شناسی بسیار موفقی در سال 2021 آرزومندیم و مشتاقانه منتظر دریافت پوسترها و جزئیات هر رویدادی که برگزار می‌کنید، هستیم.