پنجشنبه 9 فروردین 1403   12:55:33
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688026
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27833569 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122242 اين زيرپورتال امروز: 261 سایت در امروز: 27545 اين صفحه امروز: 42
اخبار و اطلاعیه ها
1399/5/7 سه‌شنبه

صحت عملکرد بیش از ۹۹ درصد وسایل توزین در استان تهران



بازرسی های کارشناسان استاندارد از وسایل توزین در استان تهران و در طول سال گذشته، صحت عملکرد بیش از 99 درصد این وسایل را نشان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در این خصوص تشریح کرد: بر اساس ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس و وسایل سنجش، وسایل توزین باید حداقل یک مرتبه در سال بازرسی و صحت عملکرد آنها مورد آزمون قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بر اساس بازرسی های کارشناسان استاندارد و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده، آمار سال گذشته نشان داد، در زمان آزمون، کمتر از یک درصد وسایل توزین آزمون شده در استان، منطبق با استاندارد نبودند.

این مقام مسوول با اشاره بر اینکه وسایل توزینی که صحت عملکرد آنها تایید نشود، برچسب تایید صحت عملکرد بر آنها الصاق نمی شود، افزود: شهروندان با مشاهده برچسب مذکور می توانند از عدم کم فروشی وسیله توزین مورد استفاده  مطمئن شوند.

طاهری همچنین در خصوص سوالات متعدد شهروندان از قانونی بودن دریافت هزینه آزمون از واحد صنفی نیز خاطر نشان کرد : بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برای انجام این آزمون، کارمزدی باید توسط خود واحد صنفی پرداخت شود که تعرفه آن، هر سال توسط سازمان ملی استاندارد تعیین و به ادارات کل استانی ابلاغ می شود.