چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   15:44:04
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691043
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29372088 تعداد بازديد زيرپورتال: 1132337 اين زيرپورتال امروز: 416 سایت در امروز: 57192 اين صفحه امروز: 102
اخبار و اطلاعیه ها
1399/5/10 جمعه

مهر تایید استاندارد بر ۱۶۱ باسکول در همدان



مدیرکل استاندارد همدان از تست و بازرسی باسکول‌های وسایل نقلیه این استان خبر داد و گفت: در این آزمون‌ها ۱۶۱ باسکول کالیبره بودند و موفق به دریافت تاییدیه استاندارد شدند.

به گزارش روابط عمومی استاندارد همدان، محمد مددی اظهار داشت: با هدف صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد، باسکول ها کنترل و تاییدیه استاندارد در محل باسکول‌ها به منظور روئیت رانندگان نصب می شود. 

وی اضافه کرد: تمام اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی مشمول استاندارد اجباری هستند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: این وسایل در فاصله زمانی معین به صورت دوره ای بر اساس روش های مندرج در استانداردهای ملی باید مورد آزمایش و کالیبراسیون قرار گیرند تا صحت عملکرد آنها برای ما محرز شود.

مددی افزود: در صورت تایید نشدن صحت کار باسکول ها، صاحبان آنها یک ماه مهلت دارند نسبت به تعمیرات لازم و رفع معایب باسکول اقدام کنند و پس از اتمام این فرصت دوباره این باسکول ها مورد آزمون قرار می گیرند. 

به گفته وی صاحبان باسکول های دارای نقص فنی اجازه بهره برداری تا رفع مشکل را ندارند. 

سنجش و ارزیابی اوزان و مقیاس ها از وظایف حاکمیتی و مهم سازمان استاندارد است که با حقوق و منافع مصرف کننده ارتباط مستقیم دارد.