جمعه 10 فروردین 1403   10:39:52
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688340
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27883220 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122849 اين زيرپورتال امروز: 295 سایت در امروز: 21149 اين صفحه امروز: 84
اخبار و اطلاعیه ها
1398/2/21 شنبه

آغاز بررسی صحت کار باسکول های مراکز خرید گندم لرستان



مدیرکل استاندارد استان لرستان از آغاز بررسی صحت کار باسکول های مراکز خرید گندم استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان لرستان، مرضیه قنبریان گفت: از روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه سال جاری، بررسی صحت کار باسکول های ثابت همکف آغاز می شود.

وی افزود: این طرح که در تمام شهرستان ها انجام می شود، با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط ویژه شهرستان پلدختر از آن شهرستان آغاز و با آزمون باسکول های مربوط به سایر شهرستان ها تا قبل از آغاز برداشت محصولات کشاورزی ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد استان اظهار کرد: کالیبره کردن باسکول های ثابت همکف، طبق اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری امور تصدی گری به بخش خصوصی، توسط آزمایشگاه همکار انجام می گیرد و در این طرح باسکول های مربوط به اتحادیه های تعاون روستایی، تعاون عشایری، شرکت غله، و مراکز ذخیره گندم در کارخانجات آردسازی مورد آزمون دوره ای بر اساس استاندارد ملی مربوطه قرار می گیرند..

گفتنی است آزمون باسکول ها فقط معطوف به فصل برداشت نیست و کشاورزان باید در هنگام فروش محصولات زراعی خود به برچسب های صحت سنجش یا همان برچسب گواهی کالیبراسیون که نصب آن بر روی باسکول ها الزامی است توجه داشته و از وجود آن مطمئن شوند.