شنبه 1 اردیبهشت 1403   13:08:04
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 690486
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29091417 تعداد بازديد زيرپورتال: 1130615 اين زيرپورتال امروز: 563 سایت در امروز: 54957 اين صفحه امروز: 149
اخبار و اطلاعیه ها
1398/2/20 جمعه

بررسی صحت عملکرد ۳۱۸ وسیله سنجش سبک در همدان



مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: ۳۱۸ مورد وسایل توزین و سنجش سبک مشمول استاندارد اجباری در فروردین ماه سال جاری مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.

محمد مددی عنوان کرد: اداره کل استاندارد علاوه بر نظارت بر چگونگی ساخت وسایل سنجش به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آنها اقدام به بازرسی و انجام آزمون‌های دوره‌ای می‌کند.

مددی با تاکید بر اینکه استانداردسازی وسایل سنجش، برای افزایش اعتماد مردم است، افزود: این وسایل سنجش با گذشت زمان بر اثر استفاده مستهلک شده و از حالت استاندارد خارج می‌شوند که توسط کارشناسان استاندارد در یک بازه زمانی مشخصی از این دستگاه‌ها بازرسی می‌شود و با اجرای آزمون کالیبراسیون میزان خطای دستگاه مشخص و تصحیح می‌شود.

وی افزود: فروردین سال جاری پس از بررسی و آزمون، ۳۱۸ وسایل توزین و سنجش سبک مورد تأیید قرار گرفت و نسبت به الصاق برچسب صحت عملکرد که حاوی نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ آزمون، تاریخ انقضا و کد آزمایش کننده است، اقدام شد.

مدیرکل استاندارد همدان از شهروندان خواست برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش به وجود برچسب صحت عملکرد بر روی ترازوها توجه داشته باشند.

مددی تاکید کرد: واحدهای صنفی موظفند هنگام داد و ستد عمومی از وسایل سنجش مورد تأیید و بدون نقص فنی استفاده کنند.