پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   17:13:53
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691228
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29441617 تعداد بازديد زيرپورتال: 1132810 اين زيرپورتال امروز: 413 سایت در امروز: 49013 اين صفحه امروز: 154
اخبار و اطلاعیه ها
1397/10/28 جمعه

2 هزار و 680 نازل سوخت مایع در آذربایجان شرقی بازرسی شد



مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماه سال جاری بر صحت عملکرد 2 هزار و 680 نازل عرضه سوخت مایع استان به صورت آزمون ادواری نظارت شد.

ساسان فرشی حق رو افزود: این بازدیدها با همکاری آزمایشگاه مورد تائید این اداره کل و کارشناسان ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور منطبق بودن تلرانس (قدرت تحمل) و رفع عدم انطباق های موردی انجام شده است. 
وی اظهار داشت: این طرح شامل نظارت بر نازل های سوخت های مایع بنزین و گازوئیل بوده و به صورت دوره ای در سطح استان انجام می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز بازرسی ادواری از نازل های سی.ان. جی استان از سوی کارشناسان این اداره کل یادآوری کرد: این طرح با هدف بازرسی و صحت عملکرد نازل های عرضه سوخت CNG از اول دی ماه سال جاری در استان آغاز شده است. 
فرشی حق رو ادامه داد: این طرح به صورت مستمر انجام و در آن حدود 400 دستگاه نازل آزمون ادواری می شود. 
وی چاپ 40 هزار بسته ترویجی مکتوب و غیرمکتوب با هدف افزایش آگاهی شهروندان به دو صورت تیراژ و فعالیت مستمر را از فعالیت های این اداره کل در 9 ماه سال جاری اعلام کرد. 
فرشی حق رو، افزود: نمایش آثار هنرمندان با مضمون استاندارد، تهیه انواع نوشت افزار استاندارد و ایرانی با شعارهای ترویجی و بازدید دانش آموزان از این اداره کل و آزمایشگاه ها از دیگر فعالیت های انجام شده این اداره کل در این راستا است.
نخستین تشکیلات سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1304 همزمان با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها شکل گرفت و تا سال ۱۳۱۱ به نام اداره «اوزان و مقادیر» در وزارت فلاحت، تجارت و فواید عامه فعالیت داشت.
این سازمان هم اکنون در 5 حوزه استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، اندازه‌ شناسی، تائید صلاحیت و کار پژوهشی فعالیت می کند.