جمعه 10 فروردین 1403   17:46:51
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688451
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27901047 تعداد بازديد زيرپورتال: 1123046 اين زيرپورتال امروز: 479 سایت در امروز: 38976 اين صفحه امروز: 195
اخبار و اطلاعیه ها
1397/6/14 چهارشنبه

تحکیم روابط استاندارد ایران و روسیه



هیات بلندپایه تجاری و استانداردسازی روسیه، صبح امروز با حضور در سازمان ملی استاندارد ایران با رییس و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و نمایندگانی از اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت دیدار و بر گسترش همکاریهای منطقه ای تاکید کردند.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست که با هدف توسعه روابط تجاری بین دو کشور صورت گرفت به امضای تفاهم نامه بین استاندارد ایران و روسیه در حضور روسای جمهور دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدوارم این دیدارها سرآغاز برنامه های اجرایی تفاهم نامه ایران و روسیه باشد.

پیروزبخت، با بیان انیکه در تفاهم نامه مذکور بر تبادل استانداردهای مشترک در توسعه روابط تجاری تاکید شده است افزود: برای صادرات کالا لازم است قوانین و مقررات استانداردی کشور مقصد ملاک عمل قرار گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد امضای تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد ایران با اتحادیه اوراسیا ابراز امیدواری کرد: از آنجاییکه با بیشتر کشورهای عضو اوراسیا قرارداد همکاری داریم ، امضای تفاهم نامه با اتحادیه اوراسیا می تواند همکاری چندجانبه با این اتحادیه راگسترش و ارتقا دهد.

پیروزبخت، در ابتدای صحبتهای خود به معرفی سازمان ملی استاندارد ایران پرداخت و گفت: این سازمان زیرنظر مستقیم رییس جمهور و رییس آن همتراز معاون رییس جمهور محسوب می شود.

در این نشست، ابرامف، رییس استاندارد روسیه با اشاره به روابط دو کشور ایران و روسیه خواستار تحکیم روابط بین دو کشور شد و اظهار داشت: سفر ما به جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر رییس جمهور روسیه به ایران شده که این اتفاق را به فال نیک می گیریم چرا که ما را ملزم می کند تا دستور کار این سفر مهمتر و با ارتباط کاری نزدیکتر باشد.

وی جهت گیری برای همکاری  و روابط نزدیک در زمینه استاندارد به ویژه مترولوژی را از مهمترین اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: همکاری در  زمینه استاندارد، اطمینان خاطر را برای تجار ایرانی و روسی به دنبال خواهد داشت.

رییس استاندارد روسیه، استانداردهای مشترک را عاملی برای ایجاد رویکرد مشترک تجاری و افزایش حجم مبادلات دو کشور دانست و افزود: علاقمند به تبادل اطلاعات در خصوص استانداردها، آموزش ، مترولوژی و سایر فعالیت ها با سازمان ملی استاندارد ایران هستیم.

این نشست با ارایه فعالیت ها و نظرات بخش های مختلف تجاری ، آزمایشگاهی و مترولوژی روسیه و ایران در حال برگزاری است.

در این دیدار، رییس و معاون استاندارد روسیه، نمایندگان سازمان همکاریهای تجاری، مدیر اپتیک و اندازه گیری های فیزیکی ، مدیر اجرایی انستیتو استانداردسازی، نمایندگان مرکز صادرات روسیه و دیگر نمایندگان و تجار این کشور حضور دارند.