جمعه 10 فروردین 1403   05:15:06
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688306
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27873755 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122750 اين زيرپورتال امروز: 201 سایت در امروز: 11684 اين صفحه امروز: 50
اخبار و اطلاعیه ها
1397/4/16 شنبه

آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش سبک ایلام آغاز شد



مهناز همتی مدیر کل استاندارد ایلام اظهار کرد: به استناد ماده 14 ضوابط اجرایی اوزان و مقیاس ها، طرح آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش سبک با همکاری استانداری سازمان صنعت، معدن، تجارت و اتاق اصناف در سطح استان اجرا می شود و شهرستان ایلام مبدا اجرای طرح است.
وی افزود: این آزمون ها در راستای اجرای قانون اوزان و مقیاس ها ، کنترل و آزمون ادواری وسایل سنجش و توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی در کلیه شهرستان ها اجرا می شود.
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: براساس این آزمون ها، تمامی ترازوها ، وزنه ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستدهای عمومی به کار برده می شوند توسط مجری طرح آزمون دوره ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در صورت تایید صحت کار ، برای اینگونه وسایل گواهی صحت عملکرد صادر شده و همچنین بر چسب صحت عملکرد الصاق خواهد شد.
همتی به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید ، به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه نموده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری نمایند.
وی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان ایلام اطلاع دهند.
مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: آزمون صحت سنجش سبک استان تا پایان سال ۹۷ در تمام شهرستان های استان ادامه دارد و از واحدهای تولیدی و خدماتی و اصناف تقاضا می شود با بازرسان این طرح همکاری لازم به عمل آورند.