جمعه 10 فروردین 1403   18:32:26
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688456
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27902700 تعداد بازديد زيرپورتال: 1123057 اين زيرپورتال امروز: 490 سایت در امروز: 40629 اين صفحه امروز: 200
اخبار و اطلاعیه ها
1397/1/19 یکشنبه

بازرسی و آزمون بیش از ۴۷۰۰ وسیله سنجش سبک در استان همدان



محمد مددی با بیان اینکه هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل است، گفت: سال گذشته تعداد ۴ هزار و۷۶۱ وسایل توزین و سنجش واحدهای صنفی استان همدان بازرسی و عملیات بررسی صحت عملکرد بر روی آنها انجام شد.

مددی ادامه داد: استفاده از وسیله سنجش با گذشت زمان دچار نواقصی می شود که به همین منظور این دستگاه ها مورد بازبینی و بازدید و آزمون کالیبراسیون قرار می گیرد تا خطا و صحت دستگاه در این آزمون مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداردسازی وسایل سنجش، برای افزایش اعتماد مردم است، افزود: از بین این چهار هزار و ۷۶۱  مورد وسایل توزین و سنجش سبک مورد بازرسی تعداد چهار هزار و ۷۴۷ وسیله سنجش پس از بررسی مورد تایید قرار گرفت و نسبت به الصاق برچسب استاندارد بر روی آنها اقدام شد.

مددی اظهار داشت: همچنین تعداد ۱۴ وسیله سنجش به دلیل وجود نقص در عملکرد صورتجلسه شده و ضمن جلوگیری از به کار گیری آنها، واحد صنفی مربوطه موظف به اصلاح و رفع نواقص شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد بر روی ترازوها توجه داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طبق قانون دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استانداردهای اجباری اجازه ندارند از وسایل سنجش فاقد برچسب آزمون اولیه و یا دوره‌ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند.