پنجشنبه 9 فروردین 1403   14:06:00
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688033
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27836641 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122267 اين زيرپورتال امروز: 284 سایت در امروز: 30617 اين صفحه امروز: 49
اخبار و اطلاعیه ها
1395/7/25 یکشنبه

پیام رییس سازمان ملی استاندارد ایران به مناسب روز جهانی استاندارد



همزمان با گستردگی تعاملات انسانی و رشد فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی همکاری­های اقتصادی و مبادلات تجاری میان کشورها در جهان امروز بیش از پیش گسترش یافته و در شرایط دوران پسا برجام، جمهوری اسلامی ایران در حوزه­های تولید و خدمات خواستار سهم اصلی و واقعی خود در این ارتباطات جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سارمان ملی استاندارد، متن پیام بدین شرح است 

یکی از مهمترین منازعات جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب بر سر عدم اعتماد بین مردم مسلمان و سران کشورهای غربی به ویژه مسئولان دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است. " اعتماد" مفهومی است که در صورت بروز و حدوث میان دولت­ها و ملت­ها، زمینه­ساز ارتباطات موثر و تعاملات نتیجه بخش خواهد بود.

شعار امسال روز جهانی استاندارد "استانداردها اعتماد سازند" تنها در سایه تفاسیر مشترک درباره طرف­های یک ارتباط یا داد و ستد در تجارت سودمند و بهره­برداری از منابع در تجارت بین­المللی، امکان پذیر است.

استانداردها از منازعات پرهیز می­کنند و برای ایجاد اعتماد به یکنواختی و هماهنگی در مقررات برای ایجاد توافق، بستر سازی می نمایند.

سازمان ملی استاندارد ایران با تفسیر روشنی که از اعتمادسازی در عرصه داخلی و بین المللی دارد. در طرح تحول نوین استانداردسازی و به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تمام توان خود را برای ایجاد زبان مشترک در جهادی ملی به کار خواهد بست و در این راه هماهنگ و همقدم با دیگر خدمتگزاران دولتی و بخش خصوصی و با توکل به خداوند متعال و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم برای کسب موفقیت­های ملی وبین المللی و افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات تولید داخل و ایجاد اعتماد ملی و بین المللی گام های مستحکم­تری را برخواهد داشت.

در این راه روز جهانی استاندارد را در کنار خانواده بزرگ استاندارد گرامی می داریم.