جمعه 10 فروردین 1403   13:44:49
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688377
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27890933 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122930 اين زيرپورتال امروز: 370 سایت در امروز: 28862 اين صفحه امروز: 121
اخبار و اطلاعیه ها
1395/5/24 یکشنبه

آغاز طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه CNG در البرز



فتانه شکرالهی مدیر کل استان البرز اظهار داشت: سازمان استاندارد وظایف متعددی بر عهده دارد که بسیار مهم و حساس است.

وی افزود: نظارت بر تولید، واردات و عرضه کالاها و برخورد با کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد، نظارت بر عملکرد ترازوها و وسایل اندازه‌گیری واحدهای صنفی و تولیدی و همچنین نظارت بر عملکرد فنی بخش‌های مختلف با این سازمان است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: اگر در هر کدام از این بخش‌ها، نظارت‌های لازم را انجام نداده و یا غفلت و کوتاهی داشته باشیم، مردم و سلامت و امنیت جامعه به خطر می‌افتد.

شکرالهی گفت: بنابراین سازمان استاندارد با به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در حوزه بازرسی و نظارت، تلاش دارد تا حافظ سلامت جامعه باشد.

وی بیان داشت: یکی از بخش‌های حساس و مهمی که بر عهده سازمان استاندارد قرار دارد، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت و به ویژه سوخت CNG است.جایگاه‌های عرضه سوخت باید به طور کامل مطابق استاندارد احداث شده و فعالیت کنند، که کوچک‌ترین قصور، کم‌کاری و بی‌توجهی در این حوزه آسیب‌های جبران ناپذیری را بر عهده دارد.

شکر‌الهی ادامه داد: در همین ارتباط طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در استان البرز از ابتدای هفته جاری آغاز شده و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت سرزده و نامحسوس انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون باید تمام تجهیزات به کار گرفته شده در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG مطابق استاندارد باشد و تاکنون از مجموع 49 جایگاه در استان البرز، 46 جایگاه تجهیزات و امکانات خود را استانداردسازی کرده‌اند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: متاسفانه مدیران سه جایگاه علیرغم تذکرات و اخطارهای متعدد، به این دستورالعمل قانونی توجه کافی نداشته‌اند.

شکرالهی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در این حوزه در دستور کار قرار دارد، گفت: سلامت و امنیت مردم برای ما مهم است، تحت هیچ شرایطی در این حوزه کم‌کاری و کوتاهی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: به مدیران این سه واحد آخرین اخطار را داده‌ایم و حتی برای آنها زمان و فرصت بسیار خوبی پیش‌بینی شده و تاکید کرده‌ایم که باید تا پایان سال که بیش از 7 ماه باقی مانده، باید برای استانداردسازی تجهیزات خود اقدام کنند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز در پایان گفت: به طور قطع با اتمام این فرصت، دیگر تحمل نکرده و پرونده این سه جایگاه‌های عرضه سوخت CNG به مراجع صلاحیت‌دار ارسال و انشعاب گاز آنها قطع خواهد شد.