شنبه 1 اردیبهشت 1403   10:07:02
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 690465
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29075942 تعداد بازديد زيرپورتال: 1130551 اين زيرپورتال امروز: 500 سایت در امروز: 39482 اين صفحه امروز: 128
1397/4/24 یکشنبه

فعالیت 66 باسکول در زنجان تعلیق شد



مدیرکل استاندارد زنجان گفت: با توجه به نظارت های انجام گرفته بهاری، فعالیت 66 باسکول در سطح این استان تعلیق شد.

داود کارگرزاده افزود: ضمن تذکر کتبی به مالکان این باسکول ها، فرصت داده شد تا نسبت به تعمیر و تنظیم این وسایل اقدام شود و تا زمانی که این باسکول ها استانداردهای لازم را نداشته باشند، حق شروع به کار مجدد را نخواهند داشت.
این مسئول با اشاره به مجموع تست باسکول های همکف جاده ای استان، اظهار کرد: در این مدت از 238 باسکول آزمون گرفته شد، که حدود یک پنجم باسکول های تست شده نتوانستند نمره قبولی از این اداره دریافت کنند.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر صحت کارکرد نازل های سوخت، گفت: به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان، 570 نازل عرضه سوخت مایع در استان در فصل بهار تست شدند.
مدیرکل استاندارد زنجان به نتیجه مطلوب این ارزیابی ها اشاره و تاکید کرد: از این تعداد فقط یک نازل از آزمون رد شده و نسبت به تنظیم و تست مجدد اقدام شد.
کارگرزاده تصریح کرد: طبق قانون هر سه ماه یک بار نسبت به تست نازل های سوخت اقدام می شود، تا در صورت وجود هرگونه ایراد، درصدد رفع آن باشیم.
وی با تبیین اهمیت علامت استاندارد روی کالاها و خدمات داخلی، اظهار کرد: نزدیک به 90 درصد استانداردهای ملی، منطبق با شاخص های جهانی است.
مدیرکل استاندارد زنجان تاکید کرد: بنابراین می توان محصولات داخلی دارای علامت استاندارد را با اطمیان استفاده کرد یا در بازارهای بین المللی عرضه نمود.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت موضوع نظارت، از ابتدای سالجاری تا ابتدای خرداد 259 بازرسی از واحدهای تولیدی زنجان انجام شده است.