پنجشنبه 9 فروردین 1403   23:06:59
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 688140
تعداد بازديد کنندگان سايت: 27859742 تعداد بازديد زيرپورتال: 1122477 اين زيرپورتال امروز: 483 سایت در امروز: 53718 اين صفحه امروز: 156
1397/2/2 یکشنبه

صحت عملکرد ۲۹۲ باسکول وسایل نقلیه در همدان بررسی شد



محمد مددی مدیر کل استاندارد همدان با تأکید بر اهمیت استانداردسازی وسایل سنجش در افزایش اعتماد مردم، اظهار داشت: برای تعیین وضعیت صحت عملکرد باسکول های وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای، این نوع باسکول ها با همکاری آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده استاندارد در مقاطع یک ساله مورد آزمون قرار می گیرند.

مددی اضافه کرد: در سال گذشته از بین ۲۹۲ باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای آزمون شده، صحت عملکرد ۲۷۶ باسکول تایید و برای آنها صورت جلسه تنظیم و در محل باسکول ها به منظور روئیت رانندگان نصب شد.

وی گفت: همچنین عدم صحت عملکرد ۱۶ باسکول نیز مشخص شد که پس از تنظیم صورت جلسه، تا زمان رفع نقص فنی و انجام آزمون مجدد، از فعالیت آن جلوگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان باسکول های دارای نقص فنی اجازه بهره برداری از آن تا رفع مشکل را ندارند، گفت: در صورت تایید نشدن صحت کار باسکول ها، صاحبان آنها یک ماه مهلت دارند که نسبت به تعمیرات لازم و رفع معایب باسکول اقدام کنند و پس از اتمام این فرصت دوباره این باسکول ها مورد آزمون قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با ذکر اینکه این اقدام در راستای صیانت از حقوق شهروندان صورت می گیرد، گفت: باسکول ها در چند مرحله شامل حین نصب شدن (آزمون اولیه)، آزمون سنواتی و پس از تعمیر مورد بازبینی و آزمون قرار گرفته و زمانی مورد بهره برداری قرار می گیرند که صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفته باشد.