پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   09:28:55
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691146
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29414992 تعداد بازديد زيرپورتال: 1132627 اين زيرپورتال امروز: 244 سایت در امروز: 22388 اين صفحه امروز: 72
اخبار و اطلاعیه ها
1398/10/7 شنبه

تایید صحت عملکرد بیش از ۵ هزار ترازو در استان همدان



مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: امسال پنج هزار و ۱۰۱ ترازو مورد استفاده در شبکه توزیع استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت و صحت عملکرد آن‌ها تائید شد.

محمد مددی با بیان اینکه وسایل توزین و سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود، گفت: وسایل سنجش سبک شامل ترازو‌ها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود.

مددی افزود: عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و ازمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آن‌ها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده است الصاق می‌شود.

او با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آن‌ها انجام میشود، بیان کرد: بنابر قانون دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری نباید از وسایل سنجش فاقد برچسب آزمون اولیه و یا دوره‌ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند.

مدیر کل استاندارد استان همدان از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید به برچسب استاندارد نصب شده  بر روی ترازو که حاوی تاریخ انجام آزمون و تائید صحت عملکرد ترازو است توجه کنند و در صورت نبود  برچسب از آن وسیله ترازو استفاده نکنند و مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع رسانی کنند.   

مددی تاکید کرد: دارندگان وسایل سنجش به منظور اطمینان از صحت کار وسیله و جلوگیری از کم‌فروشی، در حین مراجعه بازرسان برای انجام عملیات بازرسی و آزمون‌های اولیه و یا دوره‌ای با آن‌ها همکاری داشته باشند.