شنبه 1 اردیبهشت 1403   10:41:54
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 690467
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29079522 تعداد بازديد زيرپورتال: 1130558 اين زيرپورتال امروز: 507 سایت در امروز: 43062 اين صفحه امروز: 130
اخبار و اطلاعیه ها
1398/10/8 یکشنبه

بازرسی و آزمون سه هزار و ۹۲ وسیله توزین و سنجش در استان اردبیل



 هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی در ۹ ماهه امسال با همکاری آزمایشگاه‌های همکار تأئید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در بخش خصوصی بیش از سه هزار و ۹۲ وسیله توزین و سنجش واحدهای صنفی استان اردبیل بازرسی و صحت عملکرد آنها بررسی شده است که نسبت به برنامه عملیاتی تعیین شده ۸۶ درصد تحقق داشته است.

علایی ادامه داد: پلمب گذاری وسایل سنجش و توزین سبک در استان شروع و بر اساس برنامه عملیاتی امسال با پلمب گذاری تعداد ۸۰۰ مورد تا کنون، شاهد تحقق ۸۰ درصدی در این زمینه نیز هستیم. هدف از پلمب گذاری شناسایی و علامت گذاری ترازوها، از ترازوهای غیر قانونی با یک شناسه ملی ۱۰ رقمی است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل در ادامه از شهروندان درخواست کرد هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد که توسط آزمایشگاه‌های همکار بر روی ترازوها نصب می‌شوند، توجه داشته باشند.