جمعه 7 اردیبهشت 1403   00:54:58
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 691318
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29461241 تعداد بازديد زيرپورتال: 1133022 اين زيرپورتال امروز: 127 سایت در امروز: 2094 اين صفحه امروز: 9
1398/10/9 دوشنبه

بیش از ۱۶۰۰ وسیله توزین و سنجش در همدان پلمپ گذاری شد



مدیرکل استاندارد استان همدان از پلمپ گذاری یک هزار و 672 وسیله توزین و سنجش در شبکه توزیع استان از ابتدای امسال خبر داد.

محمد مددی اظهار داشت: بر اساس قانون و استانداردهای مربوطه کلیه وسایل سنجش و توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید دارای نشانه گذاری و پلمپ استاندارد جهت شناسایی و ردیابی باشند.

مددی افزود: در پلمپ گذاری، وسیله توزین و سنجش صاحب کد ده رقمی رهگیری می شود که این کد در سامانه اندازه شناسی وارد می شود و بدینوسیله اطلاعات وسیله توزین و سنجش برای سازمان استاندارد در هر نقطه از کشور از جمله قانونی بودن آن، زمان انجام آزمون دوره ای جهت بررسی صحت عملکرد و مورد تائید بودن عملکرد آن قابل دسترسی، نظارت و ارزیابی  است.

وی اضافه کرد: طرح پلمپ گذاری وسایل توزین و سنجش در سطح شبکه توزیع استان از سال 1396 آغاز شده و تاکنون پنج هزار و 207 وسیله توزین و سنجش نشانه گذاری و پلمپ شده اند.

مددی ادامه داد: مراکزی مانند میادین تره بار، صنف زرگرها و خواروبار فروشان که فراوانی ارائه خدمات بیشتری دارند، در اولویت پلمب گذاری هستند. 

مدیرکل استاندارد خاطرنشان کرد: پلمپ گذاری برای ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای وارداتی در مبادی ورودی گمرکات و ترازوها و باسکول های مورد استفاده در اصناف انجام می شود.

وی با یادآوری اینکه این پلمپ ها نشان دهنده قانونی بودن وسایل سنجش و توزین است، تاکید کرد: صاحبان وسایل باید مراقبت لازم را در خصوص حفظ و نگهداری و جلوگیری از فک و آسیب به آن نمایند.

وی تصریح کرد: بازرسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه های همکار در صورت مشاهده فک غیر قانونی پلمپ ها و یا دستگاه هایی که فاقد پلمپ هستند، بلافاصله چنین وسایلی را توقیف نموده و گزارش آن از طریق اداره به مراجع قضایی جهت رسیدگی و تعیین مجازات ارسال می شود.