چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   06:59:39
بيشتر
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 690994
تعداد بازديد کنندگان سايت: 29330648 تعداد بازديد زيرپورتال: 1132138 اين زيرپورتال امروز: 224 سایت در امروز: 15752 اين صفحه امروز: 53
1400/4/24 پنجشنبه

در دیدار روسای استاندارد ایران و ترکیه بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید شد



رییس استاندارد ترکیه که میزبان هیاتی از سازمان ملی استاندارد ایران بود خواستار توسعه همکاری های دوجانبه و ترمیم زیرساخت های فنی استاندارد شد. 
آدم شاهین در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه با اشاره به سابقه همکاری ایران و ترکیه در موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) گفت: این همکاری ها به ویژه در بخش حلال می تواند در گسترش فعالیت‌های تجاری مفید باشد.
وی با اشاره به ۸۱ استان ترکیه گفت:  سرمایه گذاری های زیادی برای ایجاد کیفیت در ترکیه صورت گرفته بطوریکه ادارات استاندارد در ۷۵ استان این کشور ایجاد شده است.
رییس استاندارد ترکیه با اشاره به تفاهم نامه ای که در سال ۲۰۱۶ با ایران منعقد شده است افزود: لازم است مفاد این تفاهم نامه روزآمد شود.
شاهین، اعطای گواهینامه استاندارد را  بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: 
تولید مواد سالم ، توریست سالم و خدمات سالم از جمله مواردی بود که در دوران کرونا به آن توجه و حدود ۷ هزار گواهینامه در این زمینه صادر شد.
وی با اشاره به تحقیقات علمی استاندارد ترکیه در زمینه ایمن سازی تجهیزات اساسی ساختمان، آتش سوزی ، انرژی های تجدیدپذیر و
حمل و نقل خطرناک خواستار تشکیل کمیته های فنی برای تبادل تجربیات دوجانبه شد.
در ادامه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تبادل تجربیات را یکی از مهمترین اهداف این سفر عنوان و بر تشکیل کمیته های فنی مشترک تاکید کرد.
شریعتی در این دیدار از انعقاد تفاهم نامه استاندارد بین دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز توسعه روابط کشورهای منطقه در قالب ریسکام را مورد توجه قرار داد و گسترش همکاری ها بین کشورهای منطقه را ضروری دانست.
در ادامه این سفر ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از مرکز اندازه شناسی ترکیه و موسسات وابسته به آن بازدید کردند.



عكس هاي مرتبط :